12.15 – 14.00
Odpoczynek – relaksacja (higiena układu nerwowego):
* odpoczynek na leżaczkach (grupy najmłodsze),
* słuchanie muzyki,
* słuchanie bajek i opowiadań,
* słuchanie dźwięków przyrody z płyt,
* relaksacja,
* swobodna aktywność dzieci wg ich pomysłów i zainteresowań,
* gry i zabawy indywidualne oraz zespołowe,
* zabawy ruchowe: spontaniczne i kierowane (grupy starsze na powietrzu)
14.00 – 14.30
Czynności przygotowujące do II dania (grupy starsze) i obiad
14.00 – 14.30
Czynności przygotowujące do II dania (grupy młodsze) i obiad
14.30 – 16.00
Swobodne zabawy dzieci: samodzielne i zespołowe z udziałem nauczyciela (również na powietrzu)
* zabawy konstrukcyjne,
* zabawy manipulacyjne,
* zabawy rozwijające mowę,
* zabawy ćwiczące koncentrację uwagi,
* zabawy rozwijające logiczne myślenie,
* zabawy kształtujące umiejętność współdziałania,
* zabawy rozwijające kompetencje komunikacyjne
16.00 – 17.30
Swobodne zabawy dzieci w ogrodzie przedszkolnym, zabawy w sali dziecięcej bądź w sali gimnastyczno-rekreacyjnej – integracja dzieci z różnych grup